Πέντε χρόνια Λογοτεχνικό Εργαστήρι!

Γιατί οι μαθητές στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα συμμετέχουν στο Λογοτεχνικό Εργαστήρι

(αυτούσιες οι απαντήσεις των μαθητών/τριών μας του Γυμνασίου και του Λυκείου)

  1. Για να μοιραστώ τις σκέψεις μου και τις ιδέες μου με τους συνομηλίκους μου.

 

 

  1. Γιατί είναι ένα τρόπος λυτρωτικής αντίδρασης, ένα ανοιχτό ημερολόγιο.

 

 

  1. Γιατί με πιέζει η μαμά μου και η καθηγήτριά μου της έκθεσης. Και οι δύο λένε ότι έχω ταλέντο να επινοώ και να γράφω ιστορίες. Εγώ προσωπικά ντρέπομαι να εκτεθώ, αλλά κατά βάθος με βολεύει που με πιέζουν.

 

 

  1. Θέλω να δώσω με την ιστορία που θα γράψω ένα δίδαγμα στους συμμαθητές μου.

 

 

  1. Είναι ένας τρόπος να βγω από την απομόνωσή μου.

 

 

  1. Για να πειραματιστώ πάνω σε διαφορετικούς τρόπους γραφής.

 

 

  1. Για να παρουσιάσω τη φαντασία μου.

 

 

  1. Για να διατυπώσω τις ιδέες μου, τις σκέψεις μου, τα συναισθήματά μου.

 

 

  1. Το γράψιμο είναι ένας τρόπος έκφρασης για ΄μένα.

 

 

  1. Γιατί το Λογοτεχνικό Εργαστήρι γίνεται η αφορμή να στρωθώ και να γράψω. Μου αρέσει πολύ και με ξεκουράζει να επινοώ, να γράφω ιστορίες και να τις μοιράζομαι με άλλα παιδιά. Χωρίς το Λογοτεχνικό Εργαστήρι και τις προθεσμίες που μας υποχρεώνει να τηρήσουμε, είμαι σχεδόν σίγουρη ότι στο λύκειο θα τα παρατούσα εντελώς.

 

 

  1. Λένε ότι γράφω ωραία και με ενδιαφέρει       να δω και τη γνώμη της Λογοτεχνικής Επιτροπής που θα κρίνει τα κείμενά μας.

 

 

  1. Θεωρώ πως έχω ταλέντο και θέλω να δω αν το ίδιο πιστεύουν και όσοι δε με γνωρίζουν. Πάντως, ό,τι και να πιστεύουν, εγώ θα συνεχίσω να γράφω.

 

 

  1. Με τις ιστορίες που γράφω δημιουργώ έναν κόσμο που μου αρέσει και με μαγεύει.

 

 

  1. Μου αρέσει να αποκτώ καινούριες εμπειρίες και σίγουρα το Λογοτεχνικό Εργαστήρι θα είναι μια αλλιώτικη εμπειρία. Με παρότρυνε, εξάλλου, και η δασκάλα μου της Λογοτεχνίας.

 

 

  1. Μου αρέσει να σκέφτομαι καινούριους κόσμους και να τους αποτυπώνω στο χαρτί.

 

 

  1. Θα είναι μια ευκαιρία να ξεφύγω από τη ρουτίνα των μαθημάτων και να ταξιδέψω με ιστορίες. Δε θέλω να χάσω αυτήν την ευκαιρία.

 

 

  1. Είμαι σίγουρος ότι θα διασκεδάσω στο Λογοτεχνικό Εργαστήρι, γιατί λατρεύω να γράφω ιστορίες.

 

 

  1. Έχω ιδέες και δυνατότητες που ίσως μπορέσω να τις αξιοποήσω στο Λογοτεχνικό Εργαστήρι.

 

 

  1. Για να ονειρευτώ έναν καλύτερο κόσμο και να καταγράψω το όνειρό μου.

 

 

  1. Θα μου δώσει την ευκαιρία να διαβάσω ωραία βιβλία, να μάθω περισσότερα για τη λογοτεχνία, να γνωρίσω ίσως κάποιον συγγραφέα που θα φέρουν στο σχολείο μας.

 

 

  1. Γιατί πήρα μέρος τυχαία πέρυσι, γιατί συμμετείχε και μια άλλη κοπέλα από το τμήμα μου, και μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία.

 

 

  1. Για να με βοηθήσει να βρω το θάρρος να γράψω. Ζηλεύω πολύ τα παιδιά που γράφουν ιστορίες και παίρνουν μέρος. Πέρυσι στην Α΄γυμνασίου δεν τόλμησα να πάρω μέρος και μου έμεινε απωθημένο.

 

 

  1. Έχω γράψει τόσα πολλά πράγματα κι έχω τόσες ιδέες κάτω από το μαξιλάρι μου?που δεν πάει άλλο.

 

  1. Παίρνω κάθε χρόνο μέρος, είναι κάτι σαν έθιμο για ΄μένα. Περνάω ωραία, μαθαίνω καινούρια πράγματα, είναι κι η εκδήλωση στο Μουσικό, ο έπαινος, η φωτογραφία στην απονομή, χάνω και μάθημα!

 

  1. Μεγάλωσα σε βιβλιοπωλείο! Εκεί γνώρισα και λάτρεψα την ποίηση. Γράφω κι εγώ ποιήματα που θέλω να γίνουν ευρέως γνωστά.

 

 

  1. Έχω ακούσει τόσα σχόλια από τα μεγαλύτερα παιδιά που θέλω οπωσδήποτε να πάρω μέρος.

 

 

  1. Για να δω το κείμενό μου ανεβασμένο στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής μαζί με όλα τα υπόλοιπα κείμενα από τα άλλα σχολεία.

 

 

  1. Για να πάω στην Εκδήλωση που γίνεται κάθε χρόνο στο Μουσικό για το Λογοτεχνικό Εργαστήρι.

 

 

  1. Επειδή βλέπω τόσους συμμαθητές μου να παίρνουν μέρος και πραγματικά ζήλεψα.

 

 

  1. Γιατί θα γράψω μια ιστορία μαζί με μία φίλη μου από το σχολείο.

 

Γιατί συνεχίζουμε το Λογοτεχνικό Εργαστήρι στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα

 

Aπέκτησε μέσα στα 5 χρόνια λειτουργίας του θερμούς οπαδούς, όχι μόνο σε επίπεδο ?συγγραφέων? αλλά και σε επίπεδο ?εικονογράφων?, με αποτέλεσμα να έχει καθιερωθεί ως θεσμός στο σχολείο μας.

 

Λειτουργεί ως κίνητρο-αφορμή-ευκαιρία για τους μαθητές/τριες:

  • για να διαβάσουν Λογοτεχνία και να γίνουν καλύτεροι αναγνώστες

 

  • για να συνδεθούν και να αγαπήσουν περισσότερο τη Λογοτεχνία

 

  • για να ασκηθούν στην τέχνη της γραφής, να παράγουν κείμενα, να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους μέσα από τη συνεχή άσκηση, να μάθουν τι δεν είναι Λογοτεχνία

 

  • για να γνωρίσουν συγγραφείς που θα τους μυήσουν μέσα από τη δική τους πείρα στα μυστικά της τέχνης της γραφής

 

  • για να καλλιεργήσουμε και να διευρύνουμε τη σχέση μας με τα μέλη-μαθητές μας του Λογοτεχνικού Εργαστηρίου πέρα από τα στενά όρια της τάξης

 

  • για να προβληματιστούν πάνω στη διαδικασία της γραφής, το χρόνο, τον κόπο που απαιτεί

 

  • για να συνειδητοποιήσουν ότι, για να γράψουν, πρέπει πρώτα να μάθουν να διαβάζουν, και ότι δεν αρκεί να έχεις ταλέντο, για να γίνεις συγγραφέας

 

  • για να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους, να μάθουν να ?εκτίθενται?, ξεκινώντας από τον κύκλο των συνομηλίκων τους

 

  • για να δημιουργήσουμε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο που θα τους οργανώσει και θα τους δώσει κάποιες κατευθύνσεις, ώστε, όσοι πραγματικά θέλουν και μπορούν να γράψουν, να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους

 

  • για να τους δώσουμε τη δυνατότητα και την ικανοποίηση συμμετοχής στο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό

 

  • γιατί θεωρούμε ότι το σχολείο δεν είναι μόνο τάξη, μάθημα, διαγωνίσματα, εξετάσεις. Είναι και δημιουργία, χαρά, φαντασία?..

 

 

Δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε μέχρι σήμερα στο Λογοτεχνικό Εργαστήρι:

 

  • Πρακτικές δυσκολίες (ανεπαρκής χρόνος λόγω του διευρυμένου ωραρίου του σχολείου μας)

 

  • Κείμενα «άγουρα», πρόχειρα, διδακτικά, σαν εκθέσεις, σαν εφηβικά ημερολόγια, με πολύ καθημερινό και ανεπεξέργαστο ύφος

 

 

  • Δύσκολο να πείσουμε τα παιδιά να εργαστούν πιο σοβαρά πάνω στην ιδέα τους, να «παιδέψουν» το κείμενό τους, να το γράψουν και να το ξαναγράψουν. Γενικά, τα παιδιά δυσκολεύονται να περάσουν στο επίπεδο του «έσω θέματος» (Μισέλ Φάις), γιατί παραμένουν στην καταγραφή των εξωτερικών γεγονότων.

 

  • Απογοήτευση των παιδιών, όταν τα κείμενά τους δεν προκρίνονται, για να σταλούν στο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό.

 

  • Σχεδόν όλα τα παιδιά λαμβάνουν μέρος, γιατί θέλουν οπωσδήποτε να λάβουν μέρος στο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό. Τα ενδιαφέρει περισσότερο η συμμετοχή τους και το αποτέλεσμα του Λογοτεχνικού Διαγωνισμού παρά η διαδικασία και το παιχνίδι της γραφής.

 

  • Το γεγονός ότι δεν υπάρχει θέμα στο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό δημιουργεί στα παιδιά αμηχανία. Συνήθως παραπονιούνται ότι δεν ξέρουν τι να γράψουν.

 

Yπεύθυνες Λογοτεχνικού Εργαστηρίου:

Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου, Ανθή Καββαδά (φιλόλογοι)


 

 

Λεπτομέρειες
   
© 2012 - Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα