"Τα γεωμετρικά σχήματα μέσα από ιστορίες, ποιήματα και εικόνες"

Μια συνεργασία του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα με

το Καλλιτεχνικό Σχολείο Κρήτης

 

Ελένη Αργυροπούλου, Καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας

Τερψιχόρη Γιαννοπούλου, Καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας

Δρ. Παναγιώτα Κοταρίνου, Μαθηματικός

Δέσποινα Παρασκευά, Φιλόλογος

Δρ. Κορίνα Πρεβεδουράκη, Εικαστικός

Παρασκευή Φλώρου, Καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας

 

Στο πλαίσιο της διασχολικής μας συνεργασίας με το Καλλιτεχνικό σχολείο Ηρακλείου με θέμα Τέχνη και Μαθηματικά, πραγματοποιήθηκε διαθεματικό project με στόχο οι μαθητές/τριες να δουν πώς συγγραφείς και εικαστικοί καλλιτέχνες χρησιμοποιούν στο έργο τους τα γεωμετρικά σχήματα για να εκφραστούν.

Οι μαθητές στο μάθημα των Νέων Ελληνικών ανέλυσαν το ποίημα του Γιώργου Βαφόπουλου «Ο μεγάλος κώνος», στο οποίο ο ποιητής παρομοιάζει τη δομή του κόσμου με κώνο και έγραψαν τα δικά τους κείμενα ή ποιήματα. Στο μάθημα της Αγγλικής γλώσσας μελέτησαν την ιστορία ?The dot and the line: A romance in Lower Mathematics? του Norton Jaster και δημιούργησαν δρώμενα με βάση την ιστορία, με τεχνικές Εκπαιδευτικού Δράματος. Στο μάθημα της Γαλλικής Γλώσσας αξιοποιήθηκαν στη διδασκαλία ποιήματα από τη συλλογή ?les euclidiennes? του Eug?ne Guillevic και οι μαθητές πραγματοποίησαν θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς τους οποίους και παρουσίασαν σε όλη την τάξη. Στο μάθημα των Γερμανικών οι μαθητές μελέτησαν αποσπάσματα από το βιβλίο Der Zahlenteufel του Hans Magnus Enzensberger και παρουσίασαν ένα κεφάλαιο μέσα από εκφραστική ανάγνωση με δραματοποιημένες εικόνες, σε όλους τους μαθητές ενός τμήματος της Α΄Λυκείου.

Στο μάθημα της Ιστορίας της τέχνης εξοικειώθηκαν με καλλιτεχνικά κινήματα όπου τα γεωμετρικά σχήματα παίζουν σημαντικό ρόλο ενώ στο μάθημα της Γεωμετρίας με αφορμή έργα του Escher, έγινε εισαγωγή στην Υπερβολική Γεωμετρία.

Το project αυτό με αποσπάσματα από τις μαγνητοσκοπημένες δραστηριότητες των μαθητών παρουσιάστηκε αναλυτικά στο Κ.Λ. Ηρακλείου, στο πλαίσιο της ανταλλαγής εμπειριών των εκπαιδευτικών των δύο σχολείων.

Επίσης παρουσιάστηκε στα παρακάτω συνέδρια:

  1. 1.Φλώρου, Π., Κοταρίνου, Π., Κυζερίδη, Μ., Χούπη, Μ. (2015). Η Αγγλική Γλώσσα ως Εργαλείο Διαθεματικότητα στα Μαθηματικά, στη Φυσική και την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Στα πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για την προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, το οποίο διοργανώθηκε από την Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.) σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας. Λάρισα 23-25 Οκτωβρίου 2015.
  2. 2.Αργυροπούλου, Ε., Γιαννοπούλου, Τ., Κοταρίνου, Π., Παρασκευά, Δ., Πρεβεδουράκη, Κ. (2015). Τα γεωμετρικά σχήματα μέσα από ιστορίες, ποιήματα και εικόνες: Διαθεματικές διδασκαλίες και τέχνη σε μια τάξη Α΄ Λυκείου. Στα πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για την προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, το οποίο διοργανώθηκε από την Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας. Λάρισα 23-25 Οκτωβρίου 2015.
Λεπτομέρειες
   
© 2012 - Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα