Βραβείο Λαογραφικής Έρευνας - Σπουδή στο Δημοτικό Τραγούδι


Η βραβευθείσα εργασία αφορούσε τη δραματοποίηση δημοτικών τραγουδιών, αντλώντας υλικό από τη λαϊκή ποίηση, τη δημώδη μουσική και τη χορευτική παράδοση. Διαπραγματευόταν το στοιχείο του πανανθρώπινου πόνου μέσα από τα θρηνώδη τραγούδια του θανάτου, της ξενιτιάς, του γάμου, του έρωτα και των παραλογών, ενώ παράλληλα αναδείκνυε την ικανότητα του ανθρώπου να μετατρέπει τη λύπη σε χαρά, τον πόνο σε δημιουργία και τον καημό σε ελπίδα, παράγοντας την ίδια στιγμή Τέχνη και Πολιτισμό.


Για την εκπόνηση της εργασίας ακολουθήθηκαν σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας που συνδέονται με τη βιωματική, την ομαδοσυνεργατική και ανακαλυπτική μάθηση, λαμβάνοντας υπόψη τους σκοπούς και τους στόχους του ΔΕΕΠΣ (Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών) και  ΑΠΣ (Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών) των μαθημάτων της Μουσικής, των Παραδοσιακών Χορών, της Υποκριτικής και της Λογοτεχνίας της β’ γυμνασίου. Βασικός σκοπός της εκπαιδευτικής δράσης ήταν η αξιοποίηση των τεχνών ως στοιχείο παρακίνησης για την απόκτηση γνώσεων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων, ταλέντων και συμπεριφορών.

Στη διαθεματική ομαδοσυνεργατική εκπαιδευτική δράση συμμετείχαν όλοι οι μαθητές της β’ γυμνασίου, όμως για την απόδοση του δρώμενου επιλέχθηκαν 30 μαθητές της β’ γυμνασίου, βάσει των ιδιαίτερων ικανοτήτων τους στο τραγούδι, το χορό και την υποκριτική και της προθυμίας-ευκολίας της μετακίνησής τους προς και από το σχολείο εκτός σχολικού ωραρίου για την υλοποίηση των προβών (κάθε Σάββατο 4.00΄-7.00΄μ.μ.).

Στο Διαγωνισμό συμμετείχαν δεκαπέντε σχολεία (15) από όλη την Ελλάδα. Με βάση την αξιολόγηση της Επιτροπής απονεμήθηκαν: ΒΡΑΒΕΙΑ στα σχολεία που οι υποβληθείσες εργασίες βαθμολογήθηκαν με «Άριστα» και ΕΠΑΙΝΟΥΣ σε όσα βαθμολογήθηκαν με «Πολύ καλά».

Την Επιτροπή Αξιολόγησης της εργασίας αποτελούσαν οι: Βασίλης Αναγνωστόπουλος, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας - Ρέα Κακάμπουρα, Επίκουρη Καθηγήτρια Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών - Παρασκευή Κοψιδά-Βρεττού, Διδάκτορας Κοινωνικής Λαογραφίας -Κωνσταντίνος Μαλαφάντης, Καθηγητής Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών- Τασούλα Τσιλιμένη, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Η σημασία της σπουδής του Δημοτικού Τραγουδιού είναι προφανής όχι μόνο για επιστημονικούς λόγους, αλλά και για τη γόνιμη, δημιουργική χρήση των στοιχείων του στον σύγχρονο βίο. Η γνωριμία μαζί του δεν οδηγεί μόνο στην ανακάλυψη του παρελθόντος, αλλά αποτελεί στοιχείο που φέρνει κοντά τους ανθρώπους με τον εαυτό τους και ανοίγει νέους δρόμους, δίνοντας τη δυνατότητα να προβλεφθεί η μελλοντική μορφή του πολιτισμού μας. Ως κομμάτι της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας μας, φορτίζει τον σύγχρονο πολιτισμό με την ευθύνη της διατήρησης και της διαφύλαξής του.

 

Υπεύθυνοι Καθηγητές Εκπαιδευτικής Δράσης:

  • Μαρία Χατζή, καθηγήτρια Μουσικής Αγωγής
  • Φώτης Βαρελάς: καθηγητής Φυσικής Αγωγής

Συμμετέχοντες Μαθητές:

Υακίνθη Αλεξανδρίδου Ζηλάκου, Μαρία Ελένη Αλεξίου, Ελισάβετ Βυσινιώτη, Χρυσούλα Γελαδάρη, Ιουλίτα Γιαρμενίτη Χαντζάρα, Νιόβη Επισκόπου, Κωνσταντίνα Ζαραϊδώνη, Κωνσταντίνα Ζαφειράκη, Θεοδώρα Καμπουρίδη, Ελένη Άννα Καντερέ, Ιωάννης Κατσίνης, Μελίνα Κέφη, Σοφία Κοντοστέργιου, Στέλλα Κορσέττι, Δήμητρα Κουράκου, Αικατερίνη Κουτούφαρη, Στυλιανός Κράτσας, Αθηνά Λιάκη, Σοφία Παπασπυροπούλου, Πάρις Πάτσης, Χρύσα Ρακιπλλάρι, Σοφία Σιμόνη, Παρασκευή Σκαμπαρδώνη, Ελισάβετ Σκούλου, Ζωή Σμαργιαννάκη, Δημήτριος Σπυρόπουλος, Λυδία Φωτοπούλου, Ελένη Χανιώτη, Φωτεινή Χαραλαμπίδη

 

ΔΕΛΤΊΟ ΤΎΠΟΥ

ΠΡΟΚΉΡΥΞΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΎ

ΑΠΟΤΕΛΈΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΎ

 

 

 


   
© 2012 - Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα