ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα σας προσκαλεί στην εκδήλωση με τίτλο ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ, στον χώρο INNOVATHENS - Κόμβος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων, όπου παρουσιάζονται έργα μαθητών και μαθητριών Γυμνασίου και Λυκείου καθώς και διαθεματικές προσεγγίσεις μεταξύ Τέχνης και Επιστήμης. Στα έργα τους τα παιδιά προσεγγίζουν μέσω της τέχνης φαινόμενα που αφορούν τον εαυτό και τον άλλον, διανοίγοντας πεδία μεσολάβησης ανάμεσα σε αλληλοαποκλειόμενους ορισμούς της πραγματικότητας. 

Επιμελητική πρόταση: Τζίμης Ευθυμίου

 

Συντονισμός: Εικαστικός Τομέας του  Καλλιτεχνικού Σχολείου

 

Συμπαράσταση: Δήμος Παλλήνης-Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Καλλιττεχνικού Σχολείου

 

Γραφιστική επιμέλεια: Ειρήνη Τσουραμάνη

 

*

Στην Έκθεση αυτή παρουσιάζονται μορφές και μέθοδοι Καινοτομίας πάνω στην Καλλιτεχνική Δημιουργία και Μάθηση, δύο έννοιες αξεχώριστες. Η ανοιχτή διαπραγμάτευση της ταυτότητας είναι το ουσιαστικό αποτέλεσμα της Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, όσο και της Παιδείας γενικότερα. Η κατάκτηση της Ταυτότητας, με την έννοια της Αυτογνωσίας, είναι θεμέλιο της αρχαίας Ελληνικής σκέψης - ειδικά στον Επίκουρο - όπου γίνεται λόγος για τη δημιουργία του Εαυτού και όχι απλά την αναγνώριση αυτού.

Το Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα είναι σε θέση να επιδείξει ένα μεγάλο αριθμό καλλιτεχνικών έργων με ποιοτικά χαρακτηριστικά στον Εικαστικό τομέα όσο και στον τομέα των Παραστατικών Τεχνών, αλλά και σε επίπεδο παραγωγής κριτικού λόγου. Κι αυτό, χάρη σε μια συνεχή ανατροφοδότηση που δίνει η διασύνδεση με όλα τα γνωστικά πεδία, όσο και με τις αγωνίες της εποχής μας. Ο ενθουσιασμός και ο βαθμός συμμετοχής των μαθητών,πολλοί από τους οποίους εμπλέκονται στην υλοποίηση Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τον τίτλο «Making Integration a Reflective Responsible Opportunity for a Rightful Society», μέσα σε συνθήκες Δημιουργίας και Ελευθερίας, αντανακλά κάτι απ΄ το όραμα για ένα "άλλο σχολείο".

 


Έργα

 

«Άνθρωποι ? ζώα ? περιβάλλον ? γη»

 

Χαρακτική σε λινόλεουμ

 

Έργα μαθητών 15-16 ετών τμήματος Εικαστικών Α΄ Λυκείου.

 

Μελετώντας τα έργα μεγάλων χαρακτών, διαφόρων εποχών, από την Αναγέννηση ως σήμερα, οι μαθητές μυήθηκαν στον κόσμο της χαρακτικής και εμπνεύστηκαν για τη δημιουργία των δικών τους, πρωτότυπων έργων. Θέματά τους οι άνθρωποι, τα ζώα, το περιβάλλον.

 

Υπεύθυνοι καθηγητές :

 

Ε. Αναγνωστάτου, Ε. Παβλιτσένκο.

 

 

 

 

 

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ - ΓΕΩΛΟΓΙΑ

 

 

 

 

 

«Γεωπεριβαλλοντικές ταυτότητες»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες ανιχνεύουν το φυσικό και το ανθρωπογενές περιβάλλον, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωλογίας-Γεωγραφίας.

 

Αυτό- και Έτερο-προσδιορίζονται δημιουργώντας το προσωπικό τους αποτύπωμα. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Α' τάξη Γυμνασίου

 

 

 

 

 

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μελίνα Κυζερίδη 

 

Γεωλόγος, MSc Ωκεανογραφία, MSc Γεωπληροφορική

 

« Une grande voix nous appelle

 

Au secours de la Nature,

 

Lentement assassin?e par les Hommes »

 

Jean Rostand (1894-1977)

 

« Le paradis est toujours ici?»

 

Ταινία μικρού μήκους η οποία δημιουργήθηκε από τους μαθητές της α? γυμνασίου κατεύθυνση θεάτρου από το τμήμα των Γαλλικών, με αφορμή το διαγωνισμό της ΑPF (Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Π.Ε )

 

?Un voyage de r?ve?

 

Η αρμονία της φύσης, πρωταρχικό στοιχείο της διαμόρφωσης της ταυτότητάς μας, των συναισθημάτων και των ηθικών αξιών μας , κινδυνεύει.

 

Αναζητώντας το δικό τους παράδεισο στ ?αγριολούλουδα της άνοιξης, στην ακροθαλασσιά , στο γαλάζιο τ? ουρανού, στο πέταγμα των γλάρων , στο θαλασσινό ταξίδι της χελώνας ,τα παιδιά αφήνουν τη δική τους φωνή διαμαρτυρίας ενάντια στην καταστροφή του γύρω κόσμου τους χάριν του μαζικού τουρισμού.

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

 

ταυτότητες

 

 

 

«Η κιθάρα μου, εγώ»

 

Με αρκετή δόση παιγνιώδους πειραματισμού κάθε παιδί αποτυπώνει στη κιθάρα του στοιχεία του εαυτού του, αναφέρεται σε επιθυμίες, σε μνήμες, σε σκέψεις, επιδιώκει τη «συνάντηση» με τους άλλους.

 

 

 

 

 

 

 

Οι μαθητές της γ΄ γυμνασίου Εικαστικών, 2017:

 

Αποστόλου Θ., Βάρσου Β., Δαλίδη Ουρ., Δημητρακοπούλου Α., Ζέρβα Χ., Θεοχαροπούλου Κ., Καλογερόπουλος Γ., Καρανίκας Α., Καρδακάρης - Καγιάσης Δ., Καρλής Α., Κατσανάκη Β., Λιάρου Ε., Λούντζη Β., Μπουτσικάκη Μ., Ντεβές Γ., Σανδαλτζοπούλου A., Σκαρτσιάρη Αρ., Σκούρτη Ελ., Φυσάκη Αικ., Ροσολόβσκι Δ., Χαρίσης-Μάερκλ Α.

 

 

 

 

 

Συντελεστές Εκπαιδευτικοί: Πρεβεδουράκη Κ., Σπυρούλη Β.

 

 

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

 

ταυτότητες

 

 

 

«Το σώμα»

 

Έκφραση συναισθημάτων ή αποτύπωση μιας ιστορίας περιπλάνησης?

 

 

 

 

 

 

 

Έργα της Μελίνας Ρίντε (απόφοιτη του σχολείου μας, 2017).

 

Υποψήφια της Α.Σ.Κ.Τ.

 

 

 

 

 

Συντελεστές Εκπαιδευτικοί: Πρεβεδουράκη Κ., Σπυρούλη Β.

 

 

 

«Μεταφράζοντας τη ? Μετάφραση»

 

 

 

Το διαδραστικό έκθεμα  με τίτλο: «Μεταφράζοντας τη?. Μετάφραση» υλοποιήθηκε από μια ομάδα μαθητών της γ΄ Γυμνασίου στο πλαίσιου του 2ου μαθητικού διαγωνισμού του ΕΚΠΑ με τίτλο «Στα χνάρια της ιστορίας των ιατρικών επιστημών: τα εκθέματα του μουσείου μέσα από τα μάτια των μαθητών» Τα μουσεία που επιλέχτηκαν από την ομάδα για συνεργασία ήταν το Ανθρωπολογικό Μουσείο της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και το Μουσείο του Πανεπιστημίου ενώ ο τίτλος της εργασίας που εκπονήθηκε κατά την διάρκεια της χρονιάς ήταν «Ανθρωπολογικά δεδομένα: Ενδείξεις συγγένειας, τεκμήρια εξέλιξης και φυλογενετικής ιστορίας»

 

 

 

Παλαιοντολόγοι, φυσικοί επιστήμονες, γιατροί, εξελικτικοί και  μοριακοί βιολόγοι, βιοχημικοί, ανθρωπολόγοι, μαθηματικοί, πληροφορικοί, αρχαιολόγοι, ιστορικοί συγγράφουν μαζί το βιβλίο της Ζωής. Πώς συνεργάζονται οι επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων  ώστε να εξάγουν ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με την καταγωγή και την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους και της ζωής γενικότερα; Πώς τα αποτελέσματα της σύνθετης αυτής έρευνας μπορούν να μεταδοθούν στους μαθητές μιας σχολικής τάξης και στο ευρύ κοινό ενός μουσείου έτσι ώστε αυτοί να εξοικειωθούν με πολύπλοκες έννοιες και με την επιστημονική γνώση;

 

 

 

Η ομάδα των μαθητών, με αφετηρία τις παλαιοανθρωπολογικές συλλογές του Ανθρωπολογικού Μουσείου, δούλεψε πάνω στις ενδείξεις συγγένειας των ανθρωπολογικών ευρημάτων και στις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι επιστήμονες ώστε να προσδιορίσουν το βαθμό συγγένειας οργανισμών και να φτιάξουν φυλογενετικά δέντρα που απεικονίζουν την εξελικτική ιστορία. 

 

 

 

Το ερευνητικό ερώτημα διατυπώθηκε ως εξής:

 

 

 

Ποιες είναι οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι επιστήμονες ώστε να προσδιορίσουν τις ενδείξεις συγγένειας ανθρωπολογικών ευρημάτων; Πως προκύπτουν τα φυλογενετικά δέντρα, η ιστορία της ειδογένεσης και της εξέλιξης της ζωής στον πλανήτη; 

 

 

 

Η ομάδα δούλεψε, επίσης, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του παρόντος εκθέματος το οποίο μοντελοποιεί και παρουσιάζει με παιγνιώδη τρόπο στο ευρύ κοινό (ενηλίκων και παιδιών) του μουσείου του Πανεπιστημίου το Κεντρικό Δόγμα Βιολογίας και ειδικότερα την διαδικασία της μετάφρασης της αλληλουχίας νουκλεοτιδίων του RNA σε αλληλουχία αμινοξέων και τελικά σε μόρια πρωτεϊνών δηλαδή την αποκωδικοποίηση του Γενετικού Κώδικα.

 

 

 

Στο έκθεμα, η εργασία της πρωτεϊνοσύνθεσης στα ριβοσώματα μεταφέρεται σ΄ ένα εργοστάσιο διάθεσης ντόνατς. Οι παραγγελίες των πελατών κωδικοποιούνται. Τέσσερα μανταλάκια διαφορετικού χρώματος κωδικοποιούν, ανά τρία, τα είκοσι διαφορετικά είδη ντόνατς που παρέχει το εργαστήριο καθώς και τη λήξη της παραγγελίας σε ακριβή αντιστοιχία με τις τριπλέτες των βάσεων που κωδικοποιούν τα είκοσι αμινοξέα που συνθέτουν τις πρωτεΐνες. Το τελικό προϊόν είναι συσκευασίες ντόνατς σε προκαθορισμένη σειρά τοποθέτησης στο κουτί.

 

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ερμιόνη Κοντογούλα

 

 

 

«Μουσικές Ταυτότητες»

 

 

 

Η ιδέα για τις μουσικές ταυτότητες γεννήθηκε μέσα απο το μαθημα της μουσικης ενω η εμπνευση προεκυψε απο το αντιστοιχο βιβλιο.

 

 

 

οι μαθητες και μαθητριες της κατευθυνσης εικαστικων, παρατηρωντας το εξωφυλλο του βιβλιου μουσικης διαπιστωσαν οτι επροκειτο για την εικαστικη απεικονιση ενος μουσικου εργου.  με αφορμη την παραπανω εικονα, συζητησαμε για τη μουσικη απεικονιση και μεσω της καθοδηγησης, οι μαθητες και μαθητριες:

 

επελεξαν ενα αγαπημενο τους μουσικο κομματι,

 

αντιστοιχισαν τους μουσικους φθογγους του κομματιου με συμβολα, χρωματα η συνδυασμο τους και

 

* δημιουργησαν ενα εικαστικο εργο με βαση το αγαπημενο τους μουσικο κομματι, χρησιμοποιωντας τα συμβολα η/και χρωματα που ειχαν επιλεξει

 

απο αυτην την ταυτιση μουσικης και εικαστικης δημιουργιας, επιλεξαμε καποια χαρακτηριστικα δειγματα, για τις μουσικες ταυτοτητες, βασισμενα στα κομματια:  

 

pirates of the carribean, 

 

a time for us και 

 

skyfall.

 

Υπεύθυνοι καθηγητές:

 

Κωνσταντίνα Μπολιεράκη, Κλειώ Μπολιεράκη

 

Οι θεματικές ενότητες που παρουσιάζουμε αφορούν στα τρισδίαστατα βιβλία, αντιγραφή αγιογραφίας, κούκλες κουκλοθεάτρου για την παράσταση «αφρικάνικο παραμύθι», μάσκες για το θεατρικό έργο «ο γλάρος Ιωνάθαν», διάσημα ζευγάρια, ζωγραφική.

 

Το σχέδιο και το χρώμα από την πιο αυστηρή του μεθοδολογία ως τις πιο ελεύθερες εκφάνσεις του, οι βυζαντινές εικόνες, οι μάσκες, οι κούκλες, ή οι κατασκευές λειτουργούν ως φορέας πραγμάτων, μηνυμάτων, ιδεών ή συναισθημάτων που αντλούνται από την πραγματικότητα, καθιστώντας τα σημεία σε ένα σύστημα επικοινωνίας με τον ίδιο τρόπο που θα έκανε μια χειρονομία ένα νεύμα ή μια καλημέρα. Συμβάλλοντας έτσι στην απόκτηση σε κάποιο βαθμό της γνώσης του εαυτού μας, στην επίγνωση των προτερημάτων και των αδυναμιών μας, ώστε να οδηγηθούμε στη μερική και προοδευτικά στην ολική αυτοπραγμάτωση.

 

Μαθητές Β? Γυμνασίου της κατεύθυνσης των εικαστικών σχολικού έτους 2016-2017:

 

Γιαννετάκης Ε., Γουβιανακής Ι., Γρηγορίου Α., Ζαχαριάδου Ε., Κέκος Π., Κεφαλάς Π., Κουκουλινη Σ., Κουρή Ε., Κρητικός Γ.,

 

Κωσταγίώργος Α., Λιάκος Ν., Μπαξεβάνη Ε., Οικονομοπούλου Κ., Παπαδημητρίου Ε., Παπαχατζή Ε., Σταυράκη Μ., Χαρτσιά Π., Ψυχούλη Α.

 

Μαθητές Β? Λυκείου της κατεύθυνσης των εικαστικών σχολικού έτους 2016-2017:

 

Αδαμοπούλου Β., Ανέστη Λ., Αντραλή Κ., Βελεγρίνος Μ., Βλάχος Ο., Γκίκα Μ., Θεοδωράτος Ο., Καραγιώργος Π., Καρυστινός Π., Κατσάνωβ Α., Κλής Α., Νικόλης Α., Πάδης Ι., Πολυκανδριώτης Ν., Σαββόπουλος Α., Σιγάλας Ε., Σοφρώνης Σ., Στεργίου Μ., Φραγκούλης Κ., Χαραλαμπίδη Β.

 

Σας χαιρετούμε

 

Κωνσταντίνα και Κλειώ Μπολιεράκη

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

 

ταυτότητες

 

 

 

«Το μάθημα ανατομίας του κύριου Τουλπ»

 

Στο έργο αυτό κάθε μαθητής παρουσιάζει τη δική του προσωπογραφία διατηρώντας στοιχεία από την αυστηρή παρουσία των ανδρών του 17ου αιώνα, οι οποίοι στο συγκεκριμένο έργο του Ρέμπραντ παρακολουθούν μάθημα ανατομίας. Η βιωματική εμπλοκή στη μελέτη και την προετοιμασία του έργου ώστε να αποτελέσει συλλογικό πορτραίτο πρόσφερε σε καθέναν το ερέθισμα για κατανόηση του εαυτού και του άλλου.

 

 

 

Οι μαθητές της γ΄ γυμνασίου Εικαστικών, 2017:

 

Καρανίκας Α., Καλογερόπουλος Γ., Καρδακάρης - Καγιάσης Δ., Καρλής Α., Ντεβές Γ., Ροσολόβσκι Δ., Χαρίσης-Μάερκλ Α.

 

 

 

Συντελεστές εκπαιδευτικοί: Πρεβεδουράκη Κ., Σπυρούλη Β.

 

 

 

 

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

 

ταυτότητες

 

 

 

«Οι υπέροχες κυρίες του Vermeer»

 

Κάθε μαθήτρια μελετά και σταδιακά εμπλέκεται βιωματικά στον κόσμο των γυναικείων πορτραίτων του Vermeer. Έτσι εμπλουτίζει τη δική της προσωπογραφία με στοιχεία από τον σιωπηλό κόσμο των γυναικών του 17ου αιώνα, που ανώνυμα αιωρούνται στο χρόνο.

 

 

 

 

 

Οι μαθήτριες της γ΄ γυμνασίου Εικαστικών, 2017:

 

Αποστόλου Θ., Βάρσου Β., Δαλίδη Ουρ., Δημητρακοπούλου Α., Ζέρβα Χ., Θεοχαροπούλου Κ., Κατσανάκη Β., Λιάρου Ε., Λούντζη Β., Μπουτσικάκη Μ., Σανδαλτζοπούλου A., Σκαρτσιάρη Αρ., Σκούρτη Ελ., Φυσάκη Αικ.

 

 

 

 

 

Συντελεστές εκπαιδευτικοί: Πρεβεδουράκη Κ., Σπυρούλη Β.

 

 

 

 

 

?ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ

 

 

 

"Η ΦΩΝΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ"

 

 

 

Ο κάθε μαθητής κρύβει τη δική του ιστορία που αρχίζει από ένα ξεχωριστό γράμμα. Ονειρεύεται τα θέλω του, το διαφορετικό του σύμπαν, έχει τις απόψεις του. Ο δάσκαλος πρέπει να τον προετοιμάσει για να ταξιδέψει με ασφάλεια στον καινούριο του κόσμο. Να εμπνεύσει έναν έναν ξεχωριστά, να δημιουργήσει το καλύτερο "αύριο" του. Αν δεν το κάνει θα σταυρώνεται για πάντα στα όνειρά του, με τις ιστορίες που άφησε να ναυαγήσουν.

 

Με την ευχή, να είναι όλοι στο τέλος νικητές!

 

 

 

 

 

 

 

Οι μαθητές της κατεύθυνσης χορού  Γ γυμνασίου, 2016-17

 

 

 

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Γρηγόρης Ορφανουδάκης

 

 

 

«Ποιος ? ποια είσαι; Ποιος ? ποια είναι;» Μάσκες

 

Υλικά: γυψόγαζα, χαρτί, χρώματα- τέμπερες, ακριλικά.

 

Έργα μαθητών 13-4 ετών τμήματος Εικαστικών Β΄ Γυμνασίου.

 

Υπεύθυνοι καθηγητές:

 

Ε. Παβλιτσένκο, Β. Σπυρούλη

 

 

 

 

 

«Πορτραίτα: Χρώμα - έκφραση- συναίσθημα»

 

Έργα ζωγραφικής μαθητών 12-13 ετών τμήματος Εικαστικών Α΄ Γυμνασίου.

 

Υλικά: τέμπερες, ακριλικά, ακουαρέλα, χαρτί

 

Υπεύθυνοι καθηγητές εικαστικού εργαστηριού:

 

Ε. Αναγνωστάτου, Ε. Παβλιτσένκο, Β. Σπυρούλη.

 

Μπαίνοντας νοητά στη «μηχανή του χρόνου» οι μαθητές σαλπάρισαν για ένα ταξίδι στην Ευρώπη (Ιταλία, Φλαμανδία, Ολλανδία, Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Αγγλία). Ξεκινώντας από τη Γοτθική Τέχνη του 14-ου αιώνα, έκαναν στάσεις στην Αναγέννηση, στο Μπαρόκ, στον Κλασικισμό, στο Ρομαντισμό, στο Ρεαλισμό, στον Ιμπρεσιονισμό, στον Εξπρεσιονισμό ώσπου έφτασαν στη Μοντέρνα Τέχνη του 20ου αιώνα. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους βρήκαν τα πρότυπα τους ανάμεσα στα έργα των μεγάλων ζωγράφων. Τις αναμνήσεις και τις ιδέες τους τις εξέφρασαν με χρώματα - τέμπερες, ακριλικά, ακουαρέλες- σε χαρτί.

 

Ζωγραφίζοντας τα πορτραίτα με χρώμα «χρώμα ζωντανό», προσπάθησαν να δώσουν απαντήσεις σε πολλά και ετερόκλητα ερωτήματα. Κάποια από αυτά ήταν τεχνικής φύσεως:, «Πώς γράφω με το χρώμα;», «Πως ζωγραφίζω το μαύρο χωρίς μαύρο και το λευκό με πολλά χρώματα χωρίς άσπρο;». Άλλα ερωτήματα ήταν φιλοσοφικής ή βιωματικής φύσης, όπως: «Ποιοι είναι αυτοί οι μυστικοί αριθμοί που κρύβονται πίσω από τις αναλογίες του κρανίου όλων των ανθρώπων;», «Η δημιουργία μου εκφράζει Αρμονία ή θύελλα συναισθημάτων; Χαρά ή θλίψη; Θάρρος ή φόβο;». Σε όποια συμπεράσματα και αν κατέληξε κάθε παιδί, γύρισε πλουσιότερο από αυτό το μαγευτικό ταξίδι.

 

ΑΣΚΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ

 

 

 

 

 

«Πτηνά»

 



 

Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν από ένα πτηνό, ένα "childhood friendly", θέμα, μέσα απ' το οποίο κατανοούν τις μορφές και τη σχέση φόρμας-χρώματος. Η τελική εγκατάσταση δηλώνει τη δυνατότητα δημιουργίας συλλογικού έργου, μέσα απ' τα επιμέρους καθώς και τη σχέση της έννοιας της Ταυτότητας με την Ελευθερία.

 



 

 

 

Υπεύθυνοι Καθηγητές:

 

Ελένη Παβλιτσένκο, Τζίμης Ευθυμίου

 

 

 

ΑΣΚΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ

 

 

 

 

 

«Σκάκι»

 



 

Το σκάκι είναι ένα πανάρχαιο παιχνίδι στρατηγικής και συγχρόνως ένα ισχυρό ψυχαναλυτικό σύμβολο. Η σκακιέρα είναι η μεταφορά του κοινωνικού πεδίου και οι διάφορες στρατηγικές, τα προσωπικά μονοπάτια που επιλέγονται κατά περίπτωση. Ο μαθητής προβάλλει τον εαυτό στη δημιουργία του μικρού γλυπτού που είναι τα πιόνια και οι ρόλοι τους και συγχρόνως επιλέγει υλικό και αλλάζει - ή όχι - τους κανόνες. Το αποτέλεσμα, το κάθε έργο έχει τη δική του ταυτότητα και συγχρόνως αποτελεί μια σχεδιαστική πρόταση.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Υπεύθυνοι Καθηγητές: Κλειώ Μπολιεράκη, Τζίμης Ευθυμίου

 

ΒΙΝΤΕΟ

 

 

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ANIMATION

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Αναφορά στο έργο του ΄Τέτση"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aπό τους μαθητές Β' Λυκείου Εικαστικών

 

 

 

 

 

Υπεύθυνοι Καθηγητές: Βαρ. Σπυρούλη, Παν. Γροντάς

 

1o ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

 

ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΕΡΑΚΑ

 

 

 

«Το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο Όχι»

 

 

 

Το 1ο μαθητικό φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2017 στον κινηματογράφο Μικρόκοσμος. Με συμμετοχές τόσο από το ίδιο το Καλλιτεχνικό Σχολείο όσο και από άλλα οχτώ σχολεία της Αττικής και της περιφέρειας, το φεστιβάλ φιλοδόξησε να γίνει ένα δυναμικό πεδίο έκφρασης και διαλόγου των μαθητών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές αναζήτησαν και προέβαλαν τη δική τους καλλιτεχνική ταυτότητα ως νέοι δημιουργοί.

 

Στην έκθεση προβάλλονται οι ταινίες με τις οποίες συμμετείχε το Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα.

 

Η ταινία «Le paradis est toujours ici ?» πραγματοποιήθηκε από ομάδα μαθητών της Α Γυμνασίου του Καλλιτεχνικού Σχολείου με την επίβλεψη της εκπαιδευτικού Έρσης Γιαννοπούλου.

 

 

 

Οργανωτική ομάδα :

 

Δάφνη Ηλία, Διονυσία Κανατσά, Αυρηλία Λύρα, Μαρκέλλα Μουσσού, Μελίνα Πάντζαρη, Πέννυ Σακελλαριάδη, Ίριδα Σταύρου, Γιάννης Σύριος, Φοίβος Χαλκιόπουλος.

 

 

 

 

 

Καλλιτεχνική Ομάδα :

 

Ζακ Σιμχά, Φοίβος Χαλκιόπουλος, Θάνος Καρανίκας, Καλυψώ Ζωγραφίδη.

 

 

 

 

 

Υπεύθυνοι καθηγητές : Χαρά Δαβιλά, Ειρήνη Τσουραμάνη, Τζίμης Ευθυμίου.

 

 

   
© 2012 - Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα