«Τα προσωπεία και οι πενήντα κόρες» είναι ένα θεατρικό δρώμενο που προέκυψε στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας 2010-11 με τίτλο «Τα Θέλω που ήταν Μπορώ αλλά τελικά ήταν Θέλω, ή μήπως όχι;». Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με την γ? τάξη του γυμνασίου, κατεύθυνσης θεάτρου ? κινηματογράφου του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Γέρακα στο πλαίσιο του μαθήματος της δημιουργικής γραφής'.
Παίρνοντας ως αφορμή τη χρονιά 2011, έτος αφιερωμένο στην εκπαίδευση για τα ανθρώπινα δικαιώματα, προσπαθήσαμε να αγγίξουμε και δουλέψαμε με θεματικές όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα στην εκπαίδευση, στην εργασία, στην οικογένεια, στην ποιότητα ζωής και τα δικαιώματα των παιδιών.
Αναφέρουμε ενδεικτικά τις ασκήσεις ενδυνάμωσης της ομάδας, την φάση καταιγισμού ιδεών, το παιχνίδι των ρόλων, τη συλλογή πληροφοριών από εφημερίδες και περιοδικά, το παιχνίδι με εικόνες και φωτογραφίες, την μελέτη και επεξεργασία θεατρικών κειμένων και την συζήτηση μέσα στην τάξη, σαν μερικές από τις μεθόδους που χρησιμοποιήσαμε. Οι μαθητές, επεξεργάστηκαν δημιουργικά, άρθρα από εφημερίδες και ρεπορτάζ, έργα τέχνης από τη λογοτεχνία και το θέατρο, που αποτέλεσαν σημαντικές πηγές για τη διδασκαλία των δικαιωμάτων.
Στο τέλος, μια συρραφή μερικών στίχων του θεατρικού έργου των Ικέτιδων του Αισχύλου (μετ. Ε. Μερκενίδου, εκδ. Αιγόκερως) σε συνδυασμό με ιστορίες που βρέθηκαν στο διαδύκτιο με θέμα το γάμο ανήλικων κοριτσιών σε χώρες όπως η Ινδία, Υεμένη, Αφγανιστάν, Αιθιοπία και Τουρκία αποτέλεσαν το υλικό για την δημιουργία ενός θεατρικού δρώμενου, αυτοσχεδιαστικού χαρακτήρα, με στόχο την ευαισθητοποίηση γύρω από το θέμα του δικαιώματος των παιδιών στην εκπαίδευση και την ποιότητα ζωής.
Στο δρώμενο χρησιμοποιήθηκαν προσωπεία που κατασκεύασαν μαθητές της α? γυμνασίου της κατεύθυνσης χορού. Με την χρήση του προσωπείου θελήσαμε να αποτυπώσουμε την τραγική αίσθηση της χαμένης αθωότητας και βίαιης καταπάτησης των δικαιωμάτων των νεαρών κοριτσιών. Ο τίτλος, «Τα προσωπεία και οι πενήντα κόρες», προέκυψε από την ιδέα της χρήσης του προσωπείου και από τις πενήντα κόρες του Δαναού, που σύμφωνα με τον μύθο αρνήθηκαν πεισματικά να παντρευτούν τους πενήντα γιους του τελευταίου, τα εξαδέλφια τους, που τις διεκδικούσαν με τη βία. (Αισχύλου, Ικέτιδες)
Η δραστηριότητα παρουσιάστηκε σε διάφορες μαθητικές διοργανώσεις κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς όπως στην 4η έκθεση παιδικού και εφηβικού βιβλίου που διοργάνωσε το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) και το Υπουργείο Πολιτισμού (ΥΠΠΟΤ, 30.1.11) και στην 3η Εβδομάδα Αρχαίου Δράματος, με τίτλο «Συναρπαστικές διαδρομές του σύγχρονου Σχολείου στους μυστικούς δρόμους του Διονύσου» που διοργάνωσαν τα Εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής (12.3.11). Πραγματοποιήθηκε επίσης εκπαιδευτική επίσκεψη και παρουσίαση στο 1ο 7/θ Ειδικό σχολείο Αγ. Δημητρίου, δραστηριότητα που αποτέλεσε πολύτιμη εμπειρία για τους συμμετέχοντες.
Το έργο παρουσιάστηκε και στον Πολυχώρο του Δήμου Αθηναίων στο Νέο Κόσμο την Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2010
Διδασκαλία ? σκηνοθεσία από την υποδιευθύντρια του Σχολείου, φιλόλογο κ. Ανδρ. Μεταξά και τη θεατρολόγο κ. Ειρ. Τσουραμάνη.
Λεπτομέρειες
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Δράσεις - Συμμετοχές - Συνεργασίες