Συνεργασία με το Συνήγορο του Παιδιού

Την Πέμπτη 31/1/2013, το σχολείο μας είχε συνεργασία με το Συνήγορο του Παιδιού για ενημέρωση των μαθητών μας πάνω σε θέματα αρμοδιότητας του συγκεκριμένου φορέα, αλλά και την παραγωγή βίντεο -  μηνυμάτων για τα δικαιώματα του Παιδιού.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΚΣΓ ΣΤΟ forum ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΕΦΗΒΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ

Δυο μαθήτριες της Α Λυκείου του σχολείου μας (Κεφαλίδη Χριστίνα και Μαρκουλάτου Βαλεντίνη) επελέγησαν  από τον φορέα ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ, να συμμετάσχουν  στις ΗΜΕΡΕΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥ της Κοινότητας Εφήβων Συμβούλων 2013, που έγιναν στην Αθήνα, 10 και 11/5/2013 . Η επιλογή των συγκεκριμένων μαθητριών έγινε με υποβολή σχετικής αίτησης από πλευράς τους στον αρμόδιο φορέα και κατάθεση των συμμετοχών τους σε σχετικές δράσεις.Να σημειωθεί ότι ο Φορέας Συνήγορος του Πολίτη έχει ήδη συνεργασία με το σχολείο μας σε θέματα αντιμετώπισης της βίας (δημιουργία τηλεοπτικού σποτ).

Ομάδες Εφήβων Συμβούλων και σχετικές δραστηριότητες αναπτύσσονται σε πολλές χώρες της Ευρώπης από τους Συνηγόρους του Παιδιού.


*

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ - ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Χατζηγιάννη Μέξη 5, Αθήνα 11528, (213.1306703, 213.1306744

e-mail: cr@synigoros.gr

www.0-18.gr

 

Επικοινωνία: Ματούλα Παπαδημητρίου

τηλ. 213 1306816

 

 

Συνεργασία με Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα με στόχο την παραγωγή βίντεο - μηνυμάτων για τα δικαιώματα του παιδιού και τον Συνήγορο

 

Σύνοψη ενεργειών μέχρι σήμερα και προτάσεων για τη συνέχεια

 

Στις 31.1.2013 επισκεφτήκαμε το Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα (Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη Γιώργος Μόσχος και ειδική επιστήμονας Ματούλα Παπαδημητρίου), συναντηθήκαμε με τη διευθύντρια και ορισμένους εκπαιδευτικούς και συζητήσαμε την ιδέα της συνεργασίας μας με το σχολείο ώστε να παραχθεί ένα ή περισσότερα βίντεο-μηνύματα σχετικά με τα δικαιώματα του παιδιού και τον ρόλο του Συνηγόρου. Στόχος των μηνυμάτων είναι η ενημέρωση παιδιών και εφήβων κυρίως, μέσω διαδικτύου και τηλεόρασης (προβολή ως κοινωνικού μηνύματος).

Αποφασίσαμε να απευθυνθούμε στους μαθητές της Α? Λυκείου για συνεργασία και στη συνέχεια να λειτουργήσουν ομάδες που θα παράγουν σχετικό υλικό, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου και σε επικοινωνία με τον Συνήγορο του Παιδιού. Συζητήσαμε επίσης την διοργάνωση μιας εκδήλωσης (πιθανή ημερομηνία 19 Απρίλη) για την παρουσίαση του υλικού και άλλες σχετικές καλλιτεχνικές εκδηλώσεις με συμμετοχή μαθητών του σχολείου.

Η βασική ιδέα είναι να ακούγονται φωνές παιδιών με θέματα ? ζητήματα που αντιμετωπίζουν στη ζωή τους, σχετικά με παραβιάσεις δικαιωμάτων, να υπάρχει εικαστική επένδυση του ηχητικού (με τρόπους που θα αποφασιστούν) και το (κάθε) βίντεο να καταλήγει με τη φράση «ΡΩΤΑ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ» και προβολή των σχετικών στοιχείων (Συνήγορος του Πολίτη ? Συνήγορος του Παιδιού).

Ένα βίντεο θα πρέπει να μην έχει διάρκεια πάνω από 30 δευτερόλεπτα για να μπορεί να παίζεται και να επικοινωνείται εύκολα. Συζητήσαμε λοιπόν την πιθανότητα να υπάρχει ένα βίντεο που θα συνοψίζει διάφορα θεματικά αντικείμενα του Συνηγόρου και πιθανά 3-4 ακόμη μικρά βίντεο που θα εστιάζουν σε επί μέρους θεματικά αντικείμενα (π.χ. οικογένεια, σχολείο, παρέες, διαδίκτυο).

Την 8.2.2013 οργανώσαμε συνάντηση ? συζήτηση με όλους τους μαθητές της Α? Λυκείου στους οποίους εξηγήσαμε τους στόχους μας και κουβεντιάσαμε εισαγωγικά την έννοια των δικαιωμάτων. Από την κουβέντα μας αυτή κρατήθηκαν κάποιες σημειώσεις (ακολουθούν).

Επόμενες ενέργειες που προτείνουμε:

-          Να συγκροτηθούν ομάδες που θα επιλέξουν φράσεις για τα βίντεο

-          Να συζητηθούν και επιλεγούν τρόποι και μέσα εικονικής αποτύπωσης

-          Μόλις υπάρχουν κάποια πρώτα προϊόντα της δουλειάς αυτής, να συναντηθούμε εκ νέου για να δούμε τη συνέχιση του έργου



Διάλογοι παιδιών:

 

-          Έχω δικαίωμα στην αντίδραση (εκδήλωση) των συναισθημάτων μου!

-          Δεν έχεις, γιατί μπορεί να κάνεις κάτι που εμένα μπορεί να με πειράξει! Αν σου έρθει να με χτυπήσεις για παράδειγμα;

 

-          Το γκράφιτι είναι ένας τρόπος για να ξεφεύγω να εκφράζομαι

-          Μα χαλάς ξένους τοίχους, περιουσίες!

 

-          Θέλω να κάνω μια δουλειά που να μου αρέσει!

-          Ξέρεις 7 γλώσσες; Έχεις 3 πτυχία, μεταπτυχιακό; Όχι; Να πας στο εξωτερικό!

 

-          Θέλω να κάνω ποδόσφαιρο το απόγευμα!

-          Δεν γίνεται, δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα!

 

-   Θέλω να πάω στην Καλών Τεχνών!

-    Να πας σε καμιά σχολή της προκοπής, στην ιατρική ας πούμε, και άσε τις βλακείες!

 

-          Δεν μπορώ όλο διάβασμα, έχω δικαίωμα να έχω ελεύθερο χρόνο!

-          Αν δεν διαβάζεις, δεν θα μάθεις και δεν θα πας μπροστά στη ζωή σου!

 

-          Θέλω να με σέβονται, να με ακούν, έχω κι εγώ γνώμη!

-          Εγώ είμαι ο ενήλικας εδώ μέσα, η άποψή μου είναι πιο σημαντική, έχει μεγαλύτερη βαρύτητα!

 

-          Θέλω να βγαίνω έξω για καφέ με τους φίλους μου!

-          Με τόσους κινδύνους εκεί έξω;

 

-          Χρειάζομαι κατανόηση, έχω κι εγώ προβλήματα, κάποιος να με ακούσει?

-          Δεν μπορώ, γυρνάω κουρασμένη κάθε μέρα, έχω τόσες ευθύνες, δεν είμαι ανέμελη σαν κι εσένα, δεν έχω χρόνο για τέτοια?

 

-          Να βγω κι εγώ το Σάββατο μαζί σας;

-          Μα δεν είσαι στην παρέα μας!

 

-          Έχω δικαίωμα να φοράω ό,τι θέλω!

-          Όχι, γιατί έχω δικαίωμα να μην βλέπω μπροστά μου κακόγουστα ρούχα!

 

-          Να παίξω κι εγώ μπάσκετ;

-          Μα είσαι κοντός!

 

-          Δεν θέλω να προσέχω το μικρό μου αδερφάκι?

-          Πρέπει να συμβάλλεις στις οικογενειακές υποχρεώσεις όμως, είναι το καθήκον σου?

 

-          Δεν έχουμε βιβλία, δεν έχουμε καθηγητές? Έχω δικαίωμα να μάθω!

-          Εδώ δεν έχουμε λεφτά να φτιάξουμε την αποχέτευση του Γέρακα, κι εσύ θες καθηγητές;

 

-          Δεν θέλω να μάθω 3 ξένες γλώσσες!

-     Εγώ ξέρω καλύτερα για το μέλλον σου!

 

-          Μαμά, με αγνοείς, δώσε μου σημασία?

-          Είμαι μεγαλύτερή σου, εσύ πρέπει να με ακούς και να με σέβεσαι!

-          Σεβασμός στους μεγαλύτερους, αλλά σεβασμός και στους μικρότερους!

 

 

 

 

Spot 25?? (+άλλα μεγαλύτερα που εμβαθύνουν)

Με φράσεις ? φωνές εφήβων

> Μήνυμα προς μικρούς, μεγάλους, κοινωνία

 

Στο τέλος:

Όταν δυσκολεύεσαι?

Ψάξε λύση? στους δασκάλους σου, σε άτομα που εμπιστεύεσαι, στον Συνήγορο

Υπάρχουν λύσεις, αναζήτησέ τις

Υπάρχουν δικαιώματα, βρες τρόπο να τα διεκδικήσεις

Έχω δικαίωμα να υπάρχω, με την προσωπικότητά μου, στην κοινωνία

 

Λεπτομέρειες
   
© 2012 - Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα