MASCIL (Mathematics and Science in Life)
- Οι εκπαιδευτικοί, Θαρουνιάτη Ε. και Κοντογούλα Ε. συμμετείχαν στη Διημερίδα Mascil με θέμα : Διερευνητική μάθηση και χώρος εργασίας στη διδασκαλία των μαθηματικών και των φυσικών επιστημών: Εμπειρίες από την εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος Mascil στην Ελλάδα, «Μέτρηση της αλατότητας στις θάλασσες της Αττικής» (Τμήμα Μαθηματικών, ΕΚΠΑ, 5,6/2/2016)
- Συμμετέχοντας στην εκστρατεία για μια ?Πράσινη ενεργειακά? πόλη: Εγκατάσταση Φωτοβολταϊκών πάνελ σε επίπεδη ταράτσα. Οι καθηγήτριες Παναγιώτα Κοταρίνου (Μαθηματικός), Μαρία Πλιάκου (Χημικός) και Μαρία Χούπη (Φυσικός) συνεργάστηκαν με εκπαιδευτικούς τριών σχολικών μονάδων και εφάρμοσαν δραστηριότητες, με χρήση ?διερευνητικής μάθησης? στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, με τρόπους που συνδέονται με τον χώρο της εργασίας. Η ομάδα των εκπαιδευτικών επέλεξε ως θέμα δραστηριότητας την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών (Φ/Β) στην ταράτσα μιας κατοικίας και τα οικονομικά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα από την εγκατάσταση αυτή αλλά και από τη γενικότερη χρήση των Φ/Β, με στόχους για τους μαθητές α) την καλλιέργεια διερευνητικής σκέψης β) τη γνωριμία τους με την εφαρμογή επιστημονικής γνώσης στην καθημερινή ζωή στον χώρο εργασίας γ) την ενίσχυση της συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ τους και δ) την προετοιμασία τους για ενεργητική συμμετοχή στον σύγχρονο κόσμο. Η καινοτόμος αυτή δράση παρουσιάστηκε στα παρακάτω συνέδρια: 1. Χούπη Μ., Πλιάκου Μ., Κοταρίνου Π. (2015). Συμμετέχοντας στην εκστρατεία για μια ?Πράσινη ενεργειακά? πόλη: Μια ενδοσχολική συνεργασία για την εφαρμογή δραστηριοτήτων διερευνητικής μάθησης στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες. Στα πρακτικά του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Συνεδρίου ?Ερευνώ και Ανακαλύπτω. Ανακαλυπτική μάθηση μέσω διερεύνησης και δημιουργικότητας στη διδακτική των Φυσικών Επιστημών? που διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) ? Διόφαντος και την Ένωση Ελλήνων Φυσικών 9-10 Οκτωβρίου 2015 (υπό έκδοση) . 2. Κοταρίνου Π., Πλιάκου Μ., Χούπη Μ., (2015). Μια ενδοσχολική συνεργασία για την εφαρμογή δραστηριοτήτων διερευνητικής μάθησης στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες. Στα πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για την προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, το οποίο διοργανώθηκε από την Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.) σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας. Λάρισα 23-25 Οκτωβρίου 2015. 3. Πλιάκου M., Χούπη Μ.(2015). «Η σύγχρονη καλλιτεχνική παιδεία αξιοποιεί τις Φυσικές Επιστήμες και τις Τ.Π.Ε.». Στα πρακτικά του συνεδρίου «Η εκπαίδευση στην εποχή των Τ.Π.Ε.», το οποίο διοργανώθηκε από τον Επιστημονικό σύλλογο Νέο Παιδαγωγό υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας. Αθήνα, 7 & 8 Νοεμβρίου 2015.
- Έλεγχος και σύγκριση ακορεστότητας λιπών και ελαίων: Μια εφαρμογή πειραματικών δραστηριοτήτων διερευνητικής μάθησης στη Χημεία της Β΄Λυκείου Η εκπαιδευτικός Μαρία Πλιάκου (Χημικός) εφάρμοσε πειραματικές δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης στο μάθημα της Χημείας της Β΄ Λυκείου, με θέμα που αφορά στον έλεγχο και στην σύγκριση της ακορεστότητας μεταξύ λιπών και ελαίων, προκειμένου να διαπιστωθεί αν τα λίπη και έλαια που χρησιμοποιούνται στην καθημερινή διατροφή είναι υγιεινά, και με στο στόχο τη λειτουργική σύνδεση της θεωρητικής γνώσης με τα πειραματικά δεδομένα. Η καινοτόμος αυτή δράση παρουσιάστηκε στο παρακάτω συνέδριο. Πλιάκου Μ. (2016). Έλεγχος και σύγκριση ακορεστότητας λιπών και ελαίων: Μια εφαρμογή πειραματικών δραστηριοτήτων διερευνητικής μάθησης στη Χημεία της Β΄Λυκείου. Στα πρακτικά του Πανελλήνιου Συνεδρίου «Διδακτικές προσεγγίσεις και πειραματική διδασκαλία στις Φυσικές Επιστήμες», το οποίο διοργανώθηκε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ., το Τμήμα Φυσικής Α.Π.Θ. και την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε.). Θεσσαλονίκη 16-17 Απριλίου 2016.
Λεπτομέρειες
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Ευρωπαϊκά Προγράμματα